torsdag 19 april 2007

Säsongsupptakt Golden Sands

En nyhet i Golden Sands i år är att någon har kommit på den lysande idén att bygga en 32 meter hög kopia av Eiffeltornet mitt i Golden Sands. Syftet med detta är att .... hm, jag får återkomma.
Annat nytt för i år är att en exklusivare fiskrestaurang, Nirvana, kommer att öppna. Där kommer man att tillaga havets läckerheter direkt på kolgrill eller häll. Blir säker gott, men jag antar att det inte är billigt. Men, det kan i alla fall kanske bli ett alternativ till övriga restaurangers oljeberikade och kryddfria utbud.
Ett nytt, mindre "nöjesfält" kommer också att finnas i år. Där erbjuds exklusiva aktiviter som minigolf, bungyjump och annat. Eftersom man plöjt ned 5 miljoner kronor på detta så förmodar jag att inte heller det kommer att bli ett billigt nöje.
Kanske mer intressant är en slags vattenpark, Aquapolis. Priserna är redan klara: personer över 120 cm = 25 lv, mellan 91 till 120 cm = 9 lv och 90 och under = gratis. Jag förmodar att det kommer att röra sig om bulgariska centimetrar. Nå, hur som helst, för dessa pengar för man uppleva en konstgjord flod med vattenfall, vattenruschkanor, bassänger och restauranger. Man kommer även att erbjuda jacuzzi och vattenmassage. Ja, ni kan ju se själva här

Inga kommentarer: